صنعت فیلم‌سازی عنصر مهمی در راستای برندسازی صنعتی است
جمعه 18 مرداد 1398 بازدید: 1443
صنعت فیلم‌سازی عنصر مهمی در راستای برندسازی صنعتی است

 به گزارش اقتصاد ایران آنلاین به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا»، عباس آرگون، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، ارتباط صنعت و عرصه‌های هنری را مثبت خواند و در این باره گفت: به طور حتم می‌توان از ظرفیت هنر در عرصه صنعت بهره برد و در واقع ارتباطی که بین صنعت و هنر برقرار می‌شود، می‌تواند بسیار مبارکی باشد و موجب نوعی هم افزایی بین فعالان حوزه هنر و مدیران صنایع شود.
او افزود: هنر می‌تواند فعالیت‌ها و موضوعات صنعتی کشور را در جامعه ما ارزشی کند و به امر فرهنگ‌سازی برای استفاده از محصولات داخلی که در کشور تولید می‌شود، کمک کند و آن‌ها را بشناساند. در واقع این بخش کمک مهمی برای فرهنگ‌سازی در این عرصه است و حتی می‌تواند در بخش‌هایی که مزیت وجود دارد، موجب تقویت خودباوری شود و فضایی نیز برای بخش‌های کمتر شناخته شده و دور از صحنه بیافریند.
این فعال حوزه صنعت و اقتصاد تصریح کرد: هنر در ابعاد مختلف آن از جمله مستندسازی و عکاسی می‌تواند محلی برای کمک به برندسازی شود. در حقیقت با استفاده از این ابزارها می‌توان، علاوه بر انتقال تجربیات، فضاهای تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تری را ایجاد کرد.

آرگون ضمن اشاره به سال تولید ملی، بیان کرد: با توجه به اینکه امسال سال تولید ملی است، یقیناً با استفاده از پتانسیل بخش‌های مختلفی چون هنر، می‌توان امکان توجه و تأکید را فراهم کرد و با انتقال تجربیات کارآفرینان، حوزه‌های کارآفرینی و اشتغال را سرعت بخشید.

او درباره ارتباط کنونی بخش صنایع با هنر، بیان کرد: بدیهی است که تاکنون کارهایی به صورت جسته و گریخته انجام شده که یقیناً مفید است اما به طور حتم در حوزه‌های مختلف این بخش، جای کار وجود دارد زیرا اساساً پتانسیل و نقاط قوت زیادی برای تأکید و تمرکز در این بخش وجود دارد.

این کارشناس حوزه صنعت خاطرنشان کرد: صنعت فیلم‌سازی و تبلیغات، عنصر بسیار مهمی برای معرفی محصولات داخلی، برندسازی و توجه به تولید ملی است. به نظر من با وجود کارهای اندکی که انجام شده و با توجه به تغییرات جامعه جهانی و تغییر ذائقه‌ها ما نیازمند توجه بیشتر هستیم. در واقع ما به واسطه تمرکز بر ارتباط بخش‌های مختلف می‌توانیم به توسعه فرهنگ و شناخته شدن بیشتر در این بخش کمک کنیم تا خودباوری برای محصولات داخلی گسترش یابد. در این مسیر کارآفرینان با تجربه می‌توانند وارد عرصه شوند و علاوه بر انتقال دانش امکان رشد را نیز فراهم کنند.

آرگون بر لزوم شکل‌گیری ارتباطی دو سویه بین صنعت و هنر تأکید کرد و گفت: این بخش نیازمند یک ارتباط دو سویه است یعنی هم نیازمند علاقه‌مندی از سوی هنرمندان و هم صنعتگران هستیم البته تا امروز کارهای خاص و زیبایی در این بخش به خصوص در عرصه صنایع دانش بنیان انجام شده و ایده‌های خوبی نیز، دیده شده است اما ما نیاز داریم که از نگاه سنتی فاصله بگیریم و اندکی جهانی بیاندیشیم. برای این هدف نیز باید در وهله نخست بدانیم که هر کار مثبتی بر کلیت تأثیرگذار است و کارهای کوچک اتفاقات مهم بزرگی را شکل می‌دهند.

او افزود: ما نباید در گام نخست به دنبال حرکت‌های انفجاری باشیم زیرا هر کس در هر بخشی که هست، از رسانه گرفته تا هنر و صنعت می‌تواند یک نکته مثبت را شکل دهد که در نهایت منجر به شکل‌گیری رویدادی در این عرصه شود و نقش مهمی را در کشور شکل دهد. به طور حتم این‌گونه اقدامات می‌تواند بر معرفی محصولات داخلی و صنایع تأثیرگذار باشد.

این کارشناس، بر لزوم تداوم جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا»، تأکید کرد و گفت: به طور کلی من فکر می‌کنم که ما باید یک بحث جهت‌دار را در این بخش شکل دهیم تا بتوانیم آن را گام به گام ارزیابی کنیم. ما باید در این مسیر نقاط ضعف و قوت را بررسی کنیم تا روند کامل‌تری را به دست آوریم بنابراین در جشنواره «فردا» نیازمند هستیم که یک جمع بندی از فرهنگ‌سازی و اهداف و آسیب‌شناسی‌ها داشته باشیم تا بتوانیم به آن قوام و تعمیق ببخشیم.