در نشست رییس جهاد دانشگاهی هنر با هیات مدیره انجمن تهیه کنندگان مستند مطرح شد: تاکید بر تولید مستندهای هنری پر محتوا
جمعه 11 مرداد 1398 بازدید: 302
در نشست رییس جهاد دانشگاهی هنر با هیات مدیره انجمن تهیه کنندگان مستند مطرح شد: تاکید بر تولید مستندهای هنری پر محتوا

 در نشست رییس جهاد دانشگاهی هنر با هیات مدیره انجمن تهیه کنندگان مستند مطرح شد

تاکید بر تولید مستندهای هنری پر محتوا 

 

در نشستی که بین بهزاد رشیدی، رییس جهاد دانشگاهی هنر و اعضای هیات مدیره انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران برگزار شد، راهکارها و تصمیماتی نیز در راستای  برگزاری پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی  «فردا»، با محتوا غنی و پر بار ارایه شد.
به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، در ابتدای این نشست، بهزاد رشیدی، گزارشی از فعالیت‌های دوره‌های قبلی این جشنواره و برنامه‌ها، اهداف و سیاست‌های دوره پنجم را ارایه کرد.
وی همچنین فعالیت‌های فرهنگی، ترویجی، برگزاری نشست‌ها ، ورکشاپ‌های تخصصی و برنامه‌هایی برای تولید آثار صنعتی را  از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد. 
سپس اعضای هیات مدیره انجمن تهیه کنندگان  سینمای مستند ایران، پیشنهادات تخصصی خود درباره ارتقا جشنواره و کارکردهای مختلف آن را ارایه کردند.
از اهم برنامه‌ها و تصمیمات این نشست نیز ارایه پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری در راستای برگزاری پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی بود که طرفین نیز  نمایندگانی برای شناسایی و تعیین ساز و کارهای اجرایی در راستای همکاری‌ها و اهداف مشترک معرفی کردند که طی آن قرار شد نمایندگان، موضوع توسعه همکاری‌ها و تعاملات را پیگیری کنند.
 در بخش بعدی این نشست، رامین حیدری فاروقی درباره موضوع ضرورت ارتباط هنرمندان با مراکز صنعتی و ضرورت تغییر نگاه مدیران مراکز صنعتی، به‌ویژه مدیران روابط عمومی به مقوله مستند و مستند صنعتی تاکید کرد .
 رییس انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران همچنین بر لزوم تغییر رویکرد مدیران صنعتی و نگاه آنان نسبت به هنر و مستند و اینکه باید از نگاه صرف نسبت به تولید برنامه‌های تبلیغاتی و گزارشی پرهیز شود تاکید کرد.
وی در ادامه افزود: باید رویکرد‌ها را به سمت تولید مستندهای هنری پر محتوا که قابل عرضه و رقابت در جشنواره‌ها و شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی باشند، برد. 
فاروقی در ادامه صحبت‌های خود بر لزوم تقویت پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی  فردا و تلاش  مبنی بر دیده شدن آثار، نتایج  و اثرگذاری آن درسطح جامعه و به‌ویژه در سطح مدیران صنعتی تاکید کرد. 
این نشست با حضور بهزاد رشیدی، دبیر پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا»، رامین حیدری فاروقی، رییس انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند ایران، علی خسروی، دبیر بخش فیلم جشنواره، علیرضا حسینی، محمد شکیبانیا، محمد صوفی و مهدی شامحمدی، اعضای هیات مدیره انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران در خانه سینما برگزار شد.