رابطه بین سینما و مدیران صنعتی و فناوری باید اصلاح شود
دوشنبه 28 فروردین 1396 بازدید: 2987
رابطه بین سینما و مدیران صنعتی و فناوری باید اصلاح شود

رییس چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی گفت: بنگاه‌های صنعتی و فناورانه نتوانسته‌اند از ظرفیت بالقوه نیروهای جوان در حوزه سینما و مستند به خوبی استفاده کنند و جشنواره به دنبال کاهش هرچه بیشتر شکاف بین مدیران و سینماگران است.

بهزاد رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری جشنواره گفت: برای اولین بار است که پایتخت انرژی ایران میزبان یک جشنواره سینمایی شده و امید است در این دوره، هدف اصلی جشنواره که نزدیکی و تعامل هنرمندان با صنعت و فناوری ایرانی است، بیش از پیش تحقق یابد.

وی ادامه داد: طی دو روز برگزاری جشنواره سعی خواهد شد در قالب برنامه‌های بازدید، نشست‌های هم‌‍‌اندیشی و نمایش فیلم، هنرمندان و مستندسازان منتخب جشنواره با فعالیت‌ها و توانمندی‌های مراکز پتروشیمی عسلویه آشنا شوند.

رییس جهاد دانشگاهی هنر با بیان اینکه جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی دارد جای پای سینما را بین نهاد‌های صنعتی و فناورانه کشور باز می‎کند، گفت: در این دوره تلاش شد علاوه بر مکاتبه یا جلسه حضوری و دعوت از افراد، سازمان‌ها و مراکز صنعتی و فناوری کشور، متولیان اصلی این حوزه‌ها شامل وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان سینمایی کشور و مراکز و سازمان‌های تابعه آن و... به مشارکت و حضور فعال در جشنواره دعوت شوند. هر یک از این سازمان‌ها بسته به فهمی که نسبت به موضوع پیدا کردند و اولویت‌های خود در برگزاری جشنواره مشارکت کردند.

 

× جشنواره برای افزایش کیفیت فیلم‌های صنعتی و فناورانه برنامه جدی دارد

رییس جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی در ادامه سخنانش با اشاره به کیفیت فیلم‌های سفارشی و تولیدی مراکز صنعتی و فناورانه اظهار کرد: متاسفانه سواد هنری و رسانه‌ای اغلب مدیران صنعتی و فناوری بالا نیست و سرمایه کشور و حتی بخش‌های خصوصی در این زمینه به هدر می‌رود.

وی توضیح داد: صنایع کشور هرسال چند میلیارد تومان از سرمایه خود را برای تولید فیلم‌های صنعتی و تبلیغاتی هزینه می‌کنند؛ در حالیکه بخشی از فیلم‌های تولید شده بدون کیفیت هستند. در واقع بااینکه توان بالقوه مستندسازان در کشور بسیار بالاست و فیلمسازان متعهد و خلاقی در این حوزه داریم، بنگاه‌های صنعتی کشور نتوانسته‌اند از این توان به درستی استفاده کنند.

رشیدی افزود: ما در دبیرخانه جشنواره سعی می‌کنیم با ارزیابی سالیانه این آثار و ارائه الگوهای موفق فیلمسازی و معرفی مستندسازان خوش فکر و خلاق، باعث تولید آثار کیفی‌تر شویم و یا حداق از تولید آثار بی‌کیفیت جلوگیری کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی هنر در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه رابطه بین سینماگران و مدیران صنعتی و فناوری باید اصلاح شود، عنوان کرد: تولید و نمایش یک فیلم مستند صنعتی باکیفیت، می‌تواند علاوه بر معرفی دستاوردهای علمی و صنعتی دانشمندان، محققان، فناوران و صنعتگران کشور، بارقه امید و افتخار و خودباوری را در دل مردم به ویژه جوانان زنده کند و حتی باعث خلق ایده‌های جدید و ایجاد انگیزه در زمینه پیشرفت و توسعه کشور در جوانان شود. بر همین اساس نیز، جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی به دنبال ایجاد یک پل ارتباطی بین هنر، صنعت، فناوری و حوزه نوآوری‌های جوانان و پژوهشگران ایرانی است.

بهزاد رشیدی در پایان این گفت‌وگو ابراز امیدواری کرد که این جشنواره و حرکت‌هایی که در راستای نزدیکی هنر و صنعت و بهره‌گیری از قابلیت‌های بالای هنر به ویژه سینما برای توسعه صنعت و فناوری انجام می‌شود، به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان کمک کند.

بر اساس این گزارش، چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، ۹ و ۱۰ اردیبهشت به دبیری مسعود نجفی در عسلویه برگزار می‌شود. این جشنواره توسط جهاد دانشگاهی واحد هنر و با حمایت شرکت ملی پتروشیمی ایران با همکاری مراکز پتروشیمی فعال در عسلویه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان سینمایی برگزار می‌شود.

برای اولین‌بار است که عسلویه به عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های صنعتی و پتروشیمی خاورمیانه، میزبان برپایی یک رویداد سینمایی می‌شود.

جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) با هدف معرفی فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی برگزار می‌شود. چهارمین دوره این رویداد سینمایی با شعار «روایتی از فناوری و کسب و کار ایرانی» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام